Media społecznościowe … #ChwycBykaZaRogi

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube i jeszcze parę innych mniej lub więcej popularnych się znajdzie. Dlaczego mamy ich aż tyle, czy jeden portal nie wystarczy? Czy życie nie było by prostsze? Pewnie tak, ale niestety nie jesteśmy tacy sami, każdy lubi coś innego a twórcy tych systemów nie mogli stworzyć czegoś uniwersalnego. Dochodzi jeszcze fakt że ciągle się rozwijamy a media społecznościowe walczą o naszą uwagę więc próbują nowych funkcjonalności i jednych przekonują do siebie a drugich nie.

Facebook

  • Poznasz ludzi którzy są zainteresowani tobą lub twoją firmą, pomaga poznać swoich klientów, ich zapotrzebowanie
  • Można dzielić się wydarzeniami, łatwo możesz je wypromować bo posty będą podawane dalej przez znajomych
  • Udostępniać zdjęcia i filmy, najlepsze są z nutką humoru jako że lubimy się śmiać a więc chętniej je udostępnimy
  • Dzielić się informacjami o sobie czy też firmie, pisząc artykuły i publikując je na stronie www a podając linki do tej właśnie strony kierujemy ruch z Facebooka do nas

Twitter

  • Krótkie wiadomości które mogą wzbudzić zaciekawienie odbiorców
  • Świetne narzędzie do udostępniania linków
  • Można rozpocząć dyskusję poprzez używanie # tagów

Instagram

  • Możesz umocnić swój brand
  • Pokazać swoją osobowość, nieważne czy jesteś osobą prywatną czy biznesem, zawsze jest jakaś historia do opowiedzenia
  • Promuj swoje produkty ale i usługi (dzieląc się projektami)
  • Wizualny marketing, ciekawe, ładne zdjęcia przykują uwagę wielu osób

Youtube

  • Dodawaj filmiki do swojego kanału regularnie
  • Przemyśl tytuły twoich filmików
  • Wybierz odpowiednie kategorie i tagi
  • Napisz krótki ale treściwy opis
  • Promuj filmiki na swojej stronie internetowej, twitterze i facebooku
  • Odpowiadaj na komentarze

Są to świetne narzędzia aby wypromować siebie lub firmę więc korzystajcie z nich. Wiem, nie jest prosto ogarnąć je wszystkie naraz ale małymi krokami można iść do przodu. Pamiętaj również że media społecznościowe to źródło informacji o Tobie lub twojej firmie. Dzięki nim budujesz relacje ale nie zapomnij ich monitorować aby móc zareagować na negatywne komentarze, niestety takie też się zdarzają a więc musisz reagować szybko. Następnym ważnym argumentem jest to że możesz kierować poprzez te media ruch do twojej strony.